Když vznikala první vozidla připomínající něco z oboru auto moto, nebyl to v podstatě žádný důvod k jásotu. Objevitelé něčeho takového, co se pohybovalo i bez využití zvířecí nebo lidské síly, sice mohli být pyšní na to, že nalezli něco nového, ale vzhledem k tomu, jak to tehdy fungovalo, to nebylo něco, co by právě ohromovalo veřejnost. Vždyť si třeba jenom zkuste představit, jak se jezdilo vozy, u kterých se muselo co chvíli přikládat pod kotlem, aby byla pára na pohon parního stroje, představte si, jak se asi jezdilo ve vozech nebo na motocyklech, dokud nebyly vynalezeny dnes už dobře známé běžné pneumatiky. A navíc to jezdilo jenom pomalu, každé zvířecí spřežení to předjelo…
Dnes už by něčím takovým jezdil skutečně jenom milovník veteránů, a to ještě jenom při specifických příležitostech. Dnešní produkce z oboru auto moto je už totiž v mnoha ohledech dokonalejší, a skoro se dá říci, že je to jako nebe a dudy.
Dnešní auta jsou ve srovnání se svými předky mnohem rychlejší, pohodlnější, ekologičtější a pochopitelně i bezpečnější. I když samozřejmě jak se to vezme, protože se nedá mluvit o rychlosti, když se někdo ocitne v některé z mnoha nekonečných kolon, ekologičnost jednotlivých vozidel neblaze kompenzuje fakt, kolik jich my lidé máme a používáme, a bezpečnost tu i nadále nemusí být zaručena třeba i jenom kvůli tomu zpropadenému lidskému faktoru, tedy cestujícím a řidičům takových vozidel.
A to pochopitelně neplatí jen pro auta. I motocykly zabíjejí, ani s autobusy a náklaďáky či kamiony to není žádná sláva. I když je skutečnosti, že taková vozidla mohou jenom za část všeho, co je na nich špatné. Že si tu škodíme dost možná především my sami v těchto. Protože jsme si auto moto sami vymysleli a sami to používáme. A je jenom na nás, jestli nám bude podobná technika sloužit dobře nebo špatně.