Jedním ze základních klíčů k úspěchu v jakémkoliv podnikání je propagace. Bez ní se dnes neobejde žádná firma ani podnikatel. Koneckonců, lidé si nebudou kupovat naše výrobky a služby, pokud o nich nebudou vědět.
Problém však je, že především malé podniky nemají dostatek peněz na to, aby mohli mít specializované marketingové oddělení, případně jim přijde zbytečné. Proto si svou kampaň navrhnou sami, často s nevalnými výsledky. To je koneckonců také jeden z důvodů, proč většina firem končí během prvního roku své činnosti.
Dobrá, ale co dělat, pokud si skutečně nemůžeme dovolit zaměstnat marketingového specialistu na plný úvazek, a přesto chceme, aby naše propagace k něčemu byla? Pak nám nezbývá než využít služeb některé z reklamních agentur. Ovšem v takovém případě je dobré si předem stanovit realistické cíle.
Jedním z nich je i dosah oné reklamy. Samozřejmě nejlepší by bylo mít spot v reklamním bloku v televizi v hlavním vysílacím čase, jenže to je nad možnosti mnoha firem. Proto se u drobných podnikatelů vyplatí působit pro začátek především lokálně.
Řekněme, že náš podnik sídlí například v Pardubicích. V takovém případě je nejlepší, pokud bude kontaktována reklamní agentura Pardubice s tím, že chceme vytvořit například inzeráty do místních novin a reklamní spot do lokálního rádia.
Vzhledem k tomu, že působí právě v daném místě, mají tyto agentury již zavedené kontakty a smlouvy s místními médii, které mohou využít. Pro vás jako pro zákazníka je to samozřejmě levnější a dosah je stejný, jako byste jej tam nechali otisknout či odvysílat vy sami. Jen účinek se samozřejmě bude lišit, neboť skutečně profesionálně provedená reklama přivede podstatně více nových zákazníků.
Pokud se nám bude dařit, není následně problém svou působnost rozšířit, a to na celou republiku, případně i do zahraničí. V takovém případě však již obvykle není zapotřebí služby agentury, neboť v této fázi již obvykle zaměstnáváme vlastního specialistu. Ovšem rozhodně není dobré zapomínat na začátky, kdy nám právě ona pomohla se odrazit.