O tom, jak se čímu podnikání na internetu daří, nerozhoduje jenom kvalita a cenová (ne)výhodnost toho nabízeného. Neméně důležité a často dokonce nejdůležitější je tu to, zda vůbec potenciální zákazníci nějakou nabídku objeví, zda se k ní mezi vší tou konkurencí a dalšími nabídkami dostanou. Což je logické, protože kdyby někdo nějakou nabídku zboží nebo služeb nenašel, samozřejmě za ni ani nic neutratí. A peníze jsou to, oč v podnikání včetně toho internetového jde.
Co to tedy znamená pro ty, kdo si někdy usmysleli nebo usmyslí právě na internetu podnikat? Pochopitelně to, že musí svému webu zajistit žádoucí návštěvnost. A čím dřív se tak stane, tím samozřejmě líp, a čím více na webu návštěvníků bude, tím pravděpodobnější je i dosahování zisku, bez kterého v podstatě nemá smysl podnikat.
Shánění návštěvníků pro nějaký ten podnikatelský web ale nebývá ani trochu hračka. Protože ti, kdo by se návštěvníky takového webu mohli a měli stát, žijí roztroušeni po světě, a to někdy i doslova, a kontaktovat je s úmyslem přimět je k návštěvě nějakého webu v podstatě nejde. Na to se musí jinak. A kdekdo z internetových podnikatelů neví jak.
Jak že se tedy zajišťuje webům návštěvnost? Účinným řešením je optimalizace pro internetové vyhledávače, která umožňuje lepší umístění odkazu vedoucího na konkrétní web v internetových vyhledávačích. A protože jsou takové vyhledávače lidmi používány, když tito něco hledají, záleží právě na takové pozici odkazu, co veřejnost najde a co ne. Pokud nějaký odkaz objeví, může daný web navštívit, pokud ne, je tomu právě naopak.
A co znamená optimalizace pro internetové vyhledávače v praxi? To se udělá v zájmu SEO (optimalizace) test a poté se realizuje nejlépe profesionální a komukoliv dostupná SEO online.
Díky takové optimalizaci se prostě web zviditelní ve vyhledávačích. A má předpoklady stát se úspěšným nástrojem internetového podnikání.