Asi každý z nás již viděl před Vánoci v obchodech nejrůznější dárkové balíčky, jak pro muže, tak pro ženy. Obvykle jsou v ozdobné krabičce a obsahují kosmetiku značky, která tento balíček vydala. Jsou představovány jako ideální vánoční dárky. Ale je tomu skutečně tak?

Je sice pravda, že tyto krabice opravdu vypadají pěkně. Jenže si uvědomme, za jakých okolností tento produkt koupíme. Jsou jen dvě možnosti: ta první je, že nevíme, co dané osobě vzít, tak vezmeme tento balíček jako pěknou a bezpečnou variantu. To však vysílá signál, že onoho člověka neznáme, tedy alespoň ne tak dobře, abychom věděli, jaké jsou jeho záliby a co má rád.

darek1

Druhá možnost je, že si dotyčný přeje k Vánocům dostat kosmetiku, a to právě této konkrétní značky. A tak využijeme příležitosti a vezmeme ji v dárkovém balení. V tomto případě je to v pořádku, neboť respektujeme přání obdarovaného.

Otázkou však je, kolik je lidí, kterým podobný balíček udělá radost. Vezměme si fakt, že produkty, které jsou jeho součástí, bývají obvykle ty nejlacinější, případně ty nejméně prodávané. Je to samozřejmě z toho důvodu, že na těchto dárkových baleních chce daná firma vydělat. A to obvykle znamená dát to nejlacinější, co mají ve skladu, do pěkného obalu, a mají vystaráno.

Ovšem jsou pro produkty, které se obvykle neprodávají tak snadno nebo jsou laciné z nějakého důvodu. Obvykle buď nejsou kvalitní, nebo již existuje lepší varianta, která tuto starou předčí.

darek2

Nesmíme zapomenout, že toto balení obvykle není nejlacinější, i když na něj mnohdy bývají slevové akce. Když si spočítáte cenu jednotlivých produktů, které obsahuje, zjistíte, že platíte hlavně a především za obal. Koneckonců, firma musí nějak na Vánocích vydělat, a toto je jeden z běžných způsobů.

Když ale není dobré je kupovat, proč jsou každý rok na trhu, a proč jich je tolik? Jednoduše: lidé je kupují. Líbí se jim balení a nad obsahem si příliš hlavu nelámou. Maximálně ví, že obsahuje například šampon, kondicionér a lak na vlasy. Možná bychom však měli začít přemýšlet trochu jinak.